Мобилни Услуги

5G ще отключи за облачните игри пазарен потенциал за $150 млрд.

Владимир Владков

Телекомите са се прицелили в потенциални приходи от около $150 милиарда, ако успеят да се възползват от търсенето на облачни игри през 5G.

Това показва проучване, поръчано от доставчика на мрежов софтуер Ribbon, проведено от SapioResearch. Изследването установи, че 79 процента от най-запалените геймъри биха решили да превключат домашната си широколентова и мобилна услуга към 5G, ако това означава, че ще получат по-добро геймърско изживяване. От тази част мнозинството би платило допълнително за привилегията, като около 60 процента са готови да платят над 50 процента премия спрямо досегашната си тарифа.

В проучването са интервюирани повече от 5000 потребители в 5 държави, които признават, че прекарват поне 3 часа на ден, играейки видеоигри, преди блокирането на коронавируса да им даде още повече свободно време, за да го посветят на стрелби и състезания. 58 процента от тях заявиха, че ще се обърнат възможно най-бързио към оператор, който доставя облачна геймърска услуга с 5G пакет.

"Изследването ясно показва, че тези запалени геймъри представляват изключителна аудитория, която операторите могат "да атакуват". Те са наясно със скоростта на интернет, която получават, разбират вредното въздействие на латентността върху играта им и са готови да похарчат необходимата сума, за да се справят с тези проблеми", казва Патрик Джогерст, изпълнителен вицепрезидент на Ribbon.

"Операторите, които инвестират и изграждат самостоятелни 5G мрежи, ще бъдат първите, които ще предложат усъвършенствана свързаност и ще се окажат в добра позиция да създадат нови партньорства с доставчици на геймърско съдържание и съответно да доминират в сектора на 5G облачните игри", добави той.

В действителност операторът може да предложи виртуални мрежи (мрежови срезове) на доставчиците на облачни игри, които биха гарантирали прилична връзка. Платформата за игри ще се възползва от възможността да предложи по-надеждно и стабилно изживяване, а операторът ще повиши привлекателността на своята 5G услуга за демографска група, която е готова да плати за нея. "Облачните игри, комбинирани с 5G, са благодатна област, към която операторите се обръщат", каза Джогерст.

Juniper Research наскоро прогнозира, че глобалните приходи от видеоигри ще нараснат до $200 млрд. годишно през 2023 г. спрямо очакваните за тази година $155 млрд. Най-бързо растящият сегмент в сектора на видеоигрите ще бъдат мобилните игри и игрите в облака.

Телекомите вече добре осъзнават възможността и много от тях предприемат стъпки за капитализиране. Някои като Deutsche Telekom с MagentaGaming са заложили много, като пускат свои собствени услуги за игри в облака, изправяйки се директно срещу онлайн платформи като Google Stadia, Apple Arcade и Microsoft xCloud.

Междувременно други свързват своите марки с утвърдени имена на пазара за видеоигри. Например Verizon има спонсорски сделки с марки за е-спортове и с услугата за стрийминг на игри Twitch. Vodafone и Telefonica създадоха подобни партньорства в Европа. В България A1 и Vivacom са сред основните спонсори на геймърски събития.

Самостоятелните 5G мрежи започват да се разпространяват и с ускоряването на тяхното внедряване някои от операторите, които вече са изпробвали "вкуса" на пазара на видеоигри, може да се опитат да вземат по-голяма хапка от него.

"Истинските 5G мрежи използват усъвършенствани технологии, включително мрежови разрези, за да предложат детерминирана производителност, висока скорост и стриктни гаранции за обслужване, каза Джогерст. - Тези възможности ще помогнат да се започне нов бизнес, от който операторите също ще се възползват."

Снимка на Pexels от Pixabay




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X