Мобилни Услуги

Теленор е обновила над 100 локации на мрежата си за месец

Владимир Владков

Въпреки ограниченията, наложени от кризата с коронавируса, инженерите на Теленор са обновили мобилната мрежа на операта на над 100 локации, като голяма част от нея поддържа стандарта 4,5G. Надграждането е осъществено в периода 13 март до 11 април 2020 г., така че операторът да предложи качествено мобилно изживяване на своите потребители, заяви на онлайн среща с журналисти днес изпълнителния директор на Теленор Джейсън Кинг.

Подобрението на мрежата е доказано и от втория пореден сертификат "Best in Test в България", връчен на Теленор от umlaut, международна компания за измерване на качеството на мобилни мрежи. Данните от всички мобилни мрежи у нас са събирани за период от 24 седмици, като са направени над 53 милиона теста от над 12,800 хил. потребители, обясни Хакан Екмен, изпълнителен директор на umlaut. Според него, тестове са правени в мобилните мрежи и на трите оператора в 96,3% от градските райони и в 95.2% от извънградските зони в България, включително "тестове с ходене в населените места" и тестове по пътищата в страната.

"За втори пореден път мобилната мрежа на Теленор спечели наградата Best in Тest с общ резултат от 859 точки от общо 1000 възможни. Освен това, Теленор получи най-висока оценка за най-добра скорост за сваляне от потребителите и най-добро широколентово покритие", коментира Хакан Екмен.

Хакан Екмен, изпълнителен директор на umlaut, представя резултатите от проучване.

Хакан Екмен, изпълнителен директор на umlaut, представя резултатите от проучване.


"Тази криза беше предизвикателство за всички и най-големият ни приоритет бяха здравето и безопасността на нашите клиенти и екипа ни. Отдаваме голямо значение и на социалното ни задължение да осигурим качеството и работата на мрежата, на която толкова много хора, компании и институции разчитат за ежедневните си нужди", коментира Джейсън Кинг.

Ефектите от пандемията

Въвеждането на извънредно положение у нас, включително на КПП, затварянето на Банско за 14 дни и други мерки са се отразили съществено на трафика в мобилната мрежа на Теленор.

При обявяването на извънредното положение на 13 март (петък) гласовият трафик е скочил с 36% спрямо средната стойност на трафика в предишните четири петъчни дни, докато трафикът от данни е регистрирал 5,5% спад. Всъщност именно на 13 март е отчетен пик на обажданията за 2020 г. При налагането на карантината в Банско на 17 март (вторник) гласовият трафик е скочил с 39,5 на сто спрямо предишните 4 вторника, докато потреблението на данни е спаднало наполовина (с 49,5%). При въвеждането на контролно-пропускателните пунктове на 23 март (понеделник) е отчетен най-голям мобилен трафик на данни в историята на Теленор, като увеличението спрямо предишната седмица е 14 на сто.

Владимир Радойчич, главен директор "Технологии" на Теленор България, коментира промените в мобилния трафик по време на извънредното положение

Владимир Радойчич, главен директор "Технологии" на Теленор България, коментира промените в мобилния трафик по време на извънредното положение


Според Владимир Радойчич, главен директор "Технологии" на Теленор България, потреблението на мобилните данни сега е фокусирани в жилищните райони, докато преди карантината разпределението е било по-равномерно, като много мобилни данни са се използвали в метрото. Намаленият пътникопоток в софийското метро обаче се е отразил и на използваните там клетки, като сривът при гласовите обаждания е 55 на сто, а при мобилните данни - с 69 на сто, като сравнението е за периода 13 до 24 март спрямо периода преди въвеждане на извънредното положение (1 до 12 март 2020 г.)

Ограниченият достъп до физическите магазини се отразил и дистанционната работа е довел и до засилено използване на онлайн услугите на оператора. Със 17% са се увеличили активните месечни потребители на приложението MyTelenor, като за него са се регистрирали 100 хиляди нови абонати. С 59 на сто са скочили мобилните разплащания за месечните фактури, а броят на сделките в онлайн магазина на компанията е скочил двойно. "Надявам се увеличението на онлайн разплащанията да запази възходящ тренд, като ще се стремим да предлагаме още повече услуги с мобилно разплащане", заяви Джейсън Кинг.
Според него, пандемията е предизвикателство не само за потребителите, но и за служителите на компанията, но приетите мерки са помогнали за защита на персонала и в екипа досега няма регистрирани случаи на заразени с коронавирус, допълни Кинг.

Пандемията и 5G

В отговор на журналистически въпрос Джейсън Кинг заяви, че всяка нова технология като 5G предизвика опасения сред хората, но няма абасолютно никакви доказателства за разпространяваните конспиративни теории, свързващи 5G и коронавируса. Но операторите и специалисти от други ключови сфери от обществото и индустрията трябва да говорят по-разбираемо по темата за новите технологии, какво представляват, какви са ползи носят, какви са плановете за внедряване.

Той обаче допълни, че не е реалистично преди 2022 г. да има работеща търговска 5G мрежа в България. На първо място, не са изчерпани възможностите на сегашните технология и липсва платежоспособно потребителско търсене. Освен това не са решени важни проблеми, свързани по принцип с изграждането на мобилна инфраструктура у нас - това са промените в законодателството, които трябва да опростят не само изграждането на нови обекти, а и надграждането на съществуващите. Остава нерешен и проблемът с освобождаване на нужния радиочестотен спектър, макар че тарифите за ползването са намалени.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X