Мобилни Услуги

5G – първо за бизнеса, после за потребителите

Иван Гайдаров

5G ще бъде първото поколение мобилни технологии, които ще имат по-голямо първоначално въздействие върху корпоративния сегмент, отколкото върху потребителите, въпреки че трябва да бъде свършена още много работа, за да се убеди бизнеса в ползите, които дава новата мрежа. Това се казва в доклада Global Mobile Trends 2020 на GSMA Intelligence.

Изследователската организация отбелязва, че компаниите от производствения сектор, авиацията и енергетиката вече оценяват възможностите за използване на 5G, включително потенциала на технологията за дигитализация на производствените линии и управление на операциите.

Тези предимства идват от добре известните вече 5G характеристики, включително по-ниската латентност. GSMA Intelligence обаче отбелязва, че много компании все още не са убедени, че това е достатъчно голямо развитие, за да обърнат гръб на 4G мрежата, която към момента е достатъчна за техните нужди.

Отношението по тази тема има и географски особености. Компаниите в Китай например са по-отворени към новите 5G възможности, включително към сегментацията на мрежи, изчисления в крайната точка и намалената латентност. Реакцията на бизнеса в страната беше стимулирана от операторите, които организираха партньорства и започнаха изпитания много преди комерсиалното стартиране на мрежите, което доведе до "сериозно намерение на индустриалния сектор да използва 5G".

Устройства

Изследователската група също така анализира потенциалното въздействие на 5G за повишаване на продажбите на смартфони след две години на стагнация заради удължаване на циклите на актуализация и ограничените иновации в дизайна.

GSMA Intelligence отбелязва, че мрежата от следващо поколение със сигурност ще осигури маркетингова сила, но едва ли ще бъде панацеята за пазара на смартфони, докато не се съчетае с други нововъзникващи технологии като AR и VR.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X