Телеком Услуги

Разработката на приложения – новото предизвикателство пред телекомите

Иван Гайдаров

Телекомуникационните оператори трябва да създадат набор от нови приложения, за да повишат своята значимост за клиентите, тъй като много от тях към момента предоставят само най-базовите услуги. За това предупреди по време на конференцията Mobile 360 Eurasia в Москва Каан Терзиоглу, член на борда на мултинационалните телекомуникационни доставчици Veon и Digicel Group.

Терзиоглу, който през март се оттегли от поста изпълнителен директор на Turkcell, е категоричен, че индустрията вече е пропуснала "милиарди и дори трилиони" долари в резултат на дейността на трети страни, изграждащи услуги, ориентирани към клиентите, доставени през мобилни мрежи, докато самите оператори са били фокусирани в други посоки.

"През последните две десетилетия нашата индустрия беше променена из основи от различни технологии поколение след поколение. Но докато ние бяхме фокусирани върху тяхното внедряване, някак си пропуснахме да се концентрираме върху клиентите", добавя той.

Разработвайки дигитални услуги, по думите му, индустрията има голям потенциал за растеж.

"Всеки път, когато идва ново поколение технологии, позициите се преразпределят и този път преразпределението ще ни даде още повече възможности да бъдем в услуга на клиентите. Ако се фокусираме върху тях. Нека бъдем сигурни, че няма да попаднем в капана на това да говорим само за технологии, спектър и капацитет", добавя той.

В края на своято презентация Терзиоглу обобщава: "Трябва да сме честни към себе си. Потребителите на смартфони обикновено инсталират десетки приложения. Като част от мобилната индустрия, ме смущава фактът, че на въпросните смартфони има едва три приложения, за които допринасяме ние – набиране, контакти и SMS. Това трябва да се промени." "




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X