Мобилни Мрежи

ABI Research: Заради 5G мрежите се изостря конкуренцията при мобилните антени

Владимир Владков

Конкуренцията на пазара на доставчици на антени се изостря, тъй като се разгръщат все повече 5G мрежи. В неотдавнашния си анализ на световния пазар на мобилни клетъчни 4G и 5G антени, консултантската компания ABI Research установи, че Huawei остава пазарен лидер на пазара на антени за базови станции, запазвайки първо място както по пазарен дял, така и в класацията на доставчиците . След Huawei, другите компании в топ 5 по пазарен дял са CommScope, Kathrein Mobile Communication, Rosenberger и ACE Technologies. Общо тези 5 доставчика съставляват над 70% от общия пазар по отношение и на приходите. По отношение на броя продадени устройства, имената на тези топ 5 остават същите, но CommScope заема втората позиция през 2019 г.

2019 беше годината, в която започнаха тестовите и реални инсталации на 5G. До края на 2019 г. Южна Корея съобщи, че нейните оператори са разположили над 90 000 5G базови станции, а Китай изгради над 130 000 базови станции, поддържащи 5G. "Преходът към въвеждане на 5G създава нови предизвикателства, тъй като антената и радиото трябва да бъдат интегрирани за оптимално използване на пространството на сайта и производителността на мрежата. Успешната работа на 5G мрежата все повече ще зависи от антената, което превръща антената в основен компонент в мрежата на оператора ", обяснява Дийн Тан, анализатор в ABI Research.

ABI Research прогнозира нарастващото търсене на по-висок брой антенни портове, като 6 и 8 портови модели, както и 10 до 16 портови варианти. Тези два сегмента ще съставляват повече от 80% от доставките на антени през 2025 г. При подготовката за 5G повечето доставчици на антени (например Huawei, Kathrein, RFS) пуснаха своите версии на активно-пасивна антена или работят с OEM производители за нейното развитие. Тази конфигурация позволява активни или масирано MIMO (m-MIMO) да бъдат разположени заедно с множество пасивни антени. m-MIMO е от ключово значение за постигане на по-голямо усилване на капацитета и по-голяма производителност, които се очаква да донесе 5G. Предизвикателства като ограничено пространство на сайта и затруднено придобиване на нови места за монтаж налага на доставчиците да разработят иновативни идеи за внедряването на 5G. "С внедряването на 5G видяхме забележителен растеж и иновации в сегмента на интегрираните активни антени. За да се справят с предизвикателствата при внедряването на 5G е жизненоважно доставчиците на антени и OEM производителите да работят в тясно сътрудничество, по един интегриран начин", казва Тан.

Освен фокуса върху 5G, доставчиците на антени продължават да разработват иновативни решения за преодоляване на физическите предизвикателства. Kathrein например пусна на пазара своята "378-антенна платформа", която генерира въздушни "вихри", за да намали натоварването от вятъра, изпитвано от антена. Вятърното натоварване е ключово предизвикателство, с което се борят доставчиците на антени, за да гарантират надеждността и безопасността на антената и на радио кулата. "Очаквате се все повече 5G внедрявания, като операторите на нововъзникващите и на развитите пазари все още надграждат и заменят своята 4G антенна архитектура. Почти 90% от продажбите на антени през 2019 г. все още се отнасят до пазара на 4G LTE. Но това ще се промени", добавя Джейк Сондърс, вицепрезидент за Азиатско-Тихоокеанския регион в ABI Research.

Снимка на F. Muhammad от Pixabay




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X