Операторски Технологии

Как Covid-19 ще промени телекомуникационната индустрия? (Част 1)

Иван Гайдаров

Пандемията от коронавирус наложи някои драматични промени в света, превръщайки свързаността в критичен аспект за приемствеността. Но какви са тенденциите в телекомуникационния сектор, които си струват да бъдат проследени?

Covid-19 има някои много очевидни въздействия върху телекомуникационната индустрия и забавянето на 5G е пример за това. Но този сектор преживява и някои много интересни развития в периферията си. Списъкът в следващите редове няма претенции да е напълно изчерпателен, но той отразява някои от по-интересните области, промените в които ще се отразят в най-голяма степен на развитието на телекомуникациите.

Облачните изчисления са повече от добра идея

Това е сегмент, който вече беше много печеливш и преди коронавируса. Пандемията обаче има потенциал да се превърне в катализатор за няколко много доходоносни години за него.

Светът е принуден да си изгради нова стратегия за дигитална трансформация, за да гарантира непрекъснатостта на бизнеса и известна нормалност в личния живот на потребителите. Търсенето на възможности за отдалечено сътрудничество, дистанционни услуги за работа и видеоконферентна връзка, както и на SaaS приложения нарасна неимоверно и със сигурност има компании, които печелят много от този засилен интерес. Очаквано, организации като Google, Amazon, Microsoft, Oracle и IBM са на върха на пирамидата, но нишови играчи като Zoom, Deliveroo и Mimecast също са успели да се възползват по най-добрия начин от промените в личното и служебното ежедневие на хората.


Как Covid-19 ще промени телекомуникационната индустрия? (Част 1)

Zoom най-вероятно ще изостане с времето, когато пандемията отмине, а по-големите облачни играчи успеят да подредят своите собствени предложения за видеоконференции. Представянето на Deliveroo пък ще се върне към обичайното, когато отворят множеството все още затворени заведения за хранене. Разбира се, стрийминг услугите ще останат популярни, но използването им ще се върне към предишните нива, които и без това бяха високи.

Корпоративният свят е този, в който вероятно ще се наблюдават най-големите промени. Според допитване на Telecoms.com сред читателите на платформата 34% от тях вярват, че ще им бъде позволено да работят, както желаят в бъдеще, докато 50% отговарят, че ще трябва да посещават офиса няколко пъти седмично. Ще има и някои компании, които ще се върнат към традиционните си практики, но по-напредничевите ще осъзнаят, че бизнесът може да работи и от разстояние и да има допълнителни ползи от това.

Изследванията показват, че служителите като цяло са по-доволни от отдалечения работен режим, а производителността им може да се поддържа на същите нива като в офиса. Освобождаването на офисните помещения пък може да спести средства за бизнеса. Преминаването от локален бизнес модел към облачно базиран подход е значителна промяна, но COVID-19 доказа, че тя е напълно възможна.

Дигиталните разплащания стават норма

Когато безконтактни плащания чрез чип или пин започнаха да навлизат по-масово, съпротива не липсваше, като тя дори не беше предизвикана от идеята за замяната на физическите пари Това беше така, докато светът не се сблъска с COVID-19.

COVID-19 накара клиенти и търговци да се страхуват от физическите пари. След като първоначално отправи предупреждение, Световната здравна организация (СЗО) впоследствие потвърди, че докосването на физически пари няма да представлява опасност за хората, но много търговци на дребно започнаха да отказват физически плащания. По този начин съпротивата срещу дигиталните разплащания беше пометена от дигиталната трансформация, наложена от COVID-19.

Според изследвания на Bain&Company пандемията е оказал съществено влияние върху пазара на дигитални разплащания. Преди социалната изолация компанията прогнозира, че те ще представляват 57% от всички транзакции през 2025 г., но тази оценка вече е завишена до 67%.

Икономиката на приложенията намери здрава основа

Икономиката на приложенията е незаобиколим фактор за цялата индустрия от години, но форсираното дигитално пътуване на целия свят през последните няколко месеца насърчава обществото да се възползва все повече от нови идеи. А приложенията са в горната част на този списък.

През този период не само се развиха сериозно нови социални медийни платформи като TikTok и комуникационни услуги като Zoom, но и бизнесът като цяло започна да търси нови начини за ангажиране на клиентите. Физическата търговия понесе необратими щети от пандемията, което означава, че търговците имат нужда от нови начини за ангажиране и задържане на потребители.

Juniper Research вярва, че един от начините, по които тази еволюция ще бъде осъществена, е чрез създаване и разширяване на дигиталните програми за лоялност. Физическата търговия на дребно изпитва все повече проблеми, докато бизнес моделът на дигиталните платформи бързо се разраства. Дигиталните програми за лоялност могат да бъдат един от начините за предлагане на допълнителна стойност, но също така бизнесът трябва да започне да използва в по-голяма степен клиентските данни, за да предлага добър клиентски опит по комбиниран начин - и онлайн, и офлайн.

Очаквайте продължение!




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X