Операторски Технологии

5G – спасителният пояс за смартфон индустрията (Част 2)

Иван Гайдаров

Сеизмична промяна в стратегията за продажби на дребно

Въпреки че операторите и доставчиците залагат големи надежди на 5G телефоните, за да преминат възможно най-безболезнено през очаквания икономически спад, те трябва едновременно с това да се адаптират към проблемите на най-големия си канал за продажби - традиционните търговци на дребно. Влошаващата се икономическа перспектива и мерките за социално дистанциране представляват екзистенциална заплаха за физическите магазини.

Преди пандемията операторите съобщават, че по-голямата част (52%) от техните смартфони са продадени през физически магазини, но също така заявяват, че очакват засилен ръст на онлайн продажбите през следващите две години. Но както се видя, пандемията промени тенденции за няколко години напред в рамките само на няколко месеца, а кризата при физическите канали за продажби ще даде допълнителен тласък на онлайн продажбите и те ще изпреварят физическите магазини. AT&T в САЩ и Virgin Media във Великобритания например вече обявиха, че ще затворят някои или всички свои търговски обекти в резултат на пандемията.

За сегмент, в който доскоро се смяташе, че "усещането на ръцете" е основополагащ фактор за избора, подобно бързо преминаване към онлайн пространството може допълнително да усложни и без това сериозната ситуация за производителите на смартфони. Доставчиците със силни и утвърдени онлайн канали за директни продажби очевидно са в най-добра изходна позиция при този нов пейзаж и може да станем свидетели на нови маркетингови стратегии, тъй като доставчиците се стремят да реорганизират своите модели около онлайн каналите в средносрочен и дългосрочен план.

Поне в краткосрочен план, за да предизвикат интерес към новите модели телефони, операторите изглежда са готови да заложат на своите 5G мрежи. Затова и производителите на устройства трябва също да съсредоточат вниманието си именно в тази посока, ако искат да останат в синхрон с индустрията.

Хоризонти пред доставчиците

Производители трябва да се адаптират към фокуса на операторите върху техните 5G мрежи и отстъплението на физическите канали, за да продължат своето положително развитие в света след паднемията. Но как най-добре производителите на смартфони да се справят с тези предизвикателства?

Важна стъпка за тях е да са наясно с плановете на операторите по отношение 5G мрежите. Един от начините за това е да се акцентира върху значението на новите модели смартфони за надграждането към 5G сред потребителите. Според изследване на GSMA на седем пазара, на които 5G присъства или ще се появи през 2020 г., достъпността до съвместими смартфони може да увеличи желанието за надграждане у потребителите с около 10%. Разбирането за това къде се намират потребителите по отношение на 5G е един от ключовете към нови стратегически партньорства с оператори, които ще помогнат и на двете страни да процъфтяват в новия икономически пейзаж.

Производителите могат също така да подкрепят преминаването си към онлайн продажби, като предприемат модел на съвместен маркетинг с операторите, или да предлагат своите устройства през онлайн и социални канали. Това може да помогне за плавен преход и ограничаване на негативното влияние от пандемията.

Тези стратегии ще позволят на производителите да се адаптират към предизвикателствата, които Covid-19 постави пред тях. Те също така ще дадат дългосрочни ползи както за операторите, така и за самите доставчици. Да е подготвена за новото нормално е важно и необходимо за индустрията, за да може да издържи на бурните времена, които предстоят, и да се трансформира успешно в следващата фаза на 5G ерата.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X