Операторски Технологии

Съответстват ли иновациите на Huawei на изискванията на пазара? (Част 1)

Иван Гайдаров

Тъй като MWC традиционно е витрина за иновациите на мрежовите доставчици, да бъдеш в крак с всички новости на ключовите играчи никога не е лесна задача. Ето защо доставчиците често използват времето преди конференцията, за да актуализират информацията за себе си в медийните канали и анализаторските общности. Тазгодишното издание на MWC може и да беше отменено, но тези предварителни брифинги продължават да са факт.

Въпреки че подобни събития създават впечатление, че представят начина, по който ще се развиват мрежите, те всъщност дават представа за това как конкретни доставчици виждат пазара. И макар че е важно да разберем какво прави всеки доставчик, за да придвижва пазара напред, едно събитие на Huawei от миналата седмица се откроява поради няколко причини:

- Huawei е най-големият мрежов играч на пазара в глобален мащаб.

- С мрежовата си инфраструктура, устройствата и корпоративния си бизнес, компанияра има уникална перспектива.

- Спечелването на общо шест награди GLOMO предполага впечатляващи усилия в развойната дейност.

От друга страна годишната конференция за анализатори на компанията дава възможност да се влезе по-дълбоко в пътните карти на продуктите и технологиите, традиционно планирани от китайската компания.

Връщайки се тогава към идеята, че новините и продуктите на доставчиците отразяват възгледа им за пазарните реалности, можем да попитаме: Какво научаваме от Huawei? Кои са основните ѝ пазарни приоритети и катализатори? Какви продукти можем да очакваме? И най-важното - дали гледната точка на китайския технологичен гигант съвпада с пазарните реалности?

5G - движещи сили и решения

Компанията
Подобно на повечето доставчици, Huawei бърза да посочи своите успехи на 5G пазара (91 търговски договора) и широчината на своето 5G портфолио, включително RAN, основна, транспортна, ИТ и облачна инфраструктура и устройства. Портфолиото на китайската компания определено е завършено.

Пазар
Въпреки че решенията от край до край са основен елемент в маркетинга на доставчиците, не е задължително операторите да дават приоритет именно на това при взимането на решение за покупка. Последните изследвания показват, че сигурността, цените и ефективността са по-важни при избора на оферта.

Спектър: 5G vs. фрагментация

Компанията
Тъй като 5G е най-добре разгърната във високата честотна лента (100+ MHz), Huawei подчертава необходимостта операторите да използват разностранни спектърни активи, нещо, което малко специалисти в бранша биха оспорили. За да отговори на тази нужда, Huawei представи широколентови радио активи (до 400MHz през C-честотната лента), цялостно активна антена от типа "всичко в едно", поддържаща множество диапазони под 6GHz, и приложи на практика използването на софтуерни алгоритми за оптимизиране 5G производителността в даден спектър, заедно със своето решение CloudAir Dynamic Spectrum Sharing.

Пазар
Тъй като спектърът остава оскъден (и скъп) ресурс, операторите продължават да разглеждат всички технологии, които увеличават максимално използването му, като критични, а през 5G ерата новите разпределения на спектъра са едно от най-важните инвестиционни съображения. Разочароващо, но операторите все още не виждат в използването на AI и автоматизираното управление на спектъра нещо наистина важно, колкото са те в други сфери. Затова и всяка новина на този фронт е изключително важна.

Очаквайте продължение!




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X