Операторски Технологии

IoT тенденции за 2020 г.

Иван Гайдаров

Новата прогноза на анализаторите от GSMA Intelligence за развитието на IoT до края на 2025 г. излиза скоро. От компанията обясняват, че данните, документиращи този процес, не са се променили много (прогнозата за 2018 г. е 25,2 милиарда устройства към края на периода, докато през тази тя е за 24,6 милиарда), но анализаторите са категорични, че би било грешка на новото издание да се гледа само като на поредната актуализация на прогнозата.

И така, какво се е променило или не се е променило в света на IoT?

Възходът на предприятията

Това е от нещата, които не са се променили от предното издание на прогнозите. Все още от GSMA Intelligence смятат, че корпоративният сегмент ще бъде основният двигател на бъдещите внедрявания на IoT, като прогнозите са до 2025 г. 11,3 милиарда IoT връзки (54 на сто от общия брой) да идват от този сектор. Ставката е малко по-ниска, но това идва от по-бавното приемане на IoT в интелигентните сгради (все още най-големия сегмент). Анализаторите посочват интелигентното производство като най-бързо развиващия се сектор не само в корпоративния, но и във всички IoT сегменти, водено от инициативите за Индутрия 4.0 и производители, внедряващи IoT за автоматизиране на производството, оптимизиране на операциите и увеличаване на производителността.

Дигитална трансформация

Проучването показва, че едно от шест предприятия всъщност внедряват IoT като част от по-широките програми за дигитална трансформация. Макар че със сигурност съществува специфична за всяка индустрия динамика, много проекти се оказват доста сходни. Предприятия от всички размери внедряват IoT решения по няколко причини - свързване на активи; събиране на данни; анализ; подобряване на бизнеса (процеси, продукти и т.н.). Основната цел е да се увеличи производителността, да се постигне икономия на разходи и да се повиши ефективността на процесите, като чрез по-добра представа за тях се предлагат индивидуални продукти/услуги.

Азиатско-Тихоокеанският регион води

Като цяло, Азиатско-Тихоокеанският регион ще представлява 47 на сто от всички IoT връзки до 2025 г. (в сравнение с 44 на сто в предишни прогнози), на фона на по-силна от очакваната интеграция на IoT сред местните предприятията. Китай води, формирайки над половината от всички интелигентни електромери. През 2018 г. страната отчита 554 милиона инсталации.

Свързаните устройства - част от ежедневието

Нарастващ брой потребителски IoT устройства имат вградена свързаност по подразбиране. Много е трудно да си купите телевизор, който не е интелигентен, или друго потребителско електронно устройство. Когато става въпрос за потребителска електроника, се наблюдава консолидиране на устройствата заради популярността на стрийминг услугите. Нетната стойност на потребителската електроника като категория продължава да расте.

Носима електроника

Категориите за умни часовници и фитнес тракери се сливат. Apple Watch например може да предложи голяма част от функционалностите на продуктите на Fitbit. Възможно е да има още нови разработки, ако ходът на Google за придобиване на Fitbit успее, което ще засили водещата роля на Android OS в този сегмент.

Бариери и предизвикателства

Отговорите на потребителите, които нямат умни устройства, на въпроса: "Защо това е така?" очертават три основни причини - не виждат никакви ползи от тях; твърде висока цена; съмнения относно поверителността. Трите най-големи предизвикателства за предприятията, които не са въвели IoT, пък са цена на внедряване; липса на вътрешни умения; въпроси, свързани със сигурността и поверителността на данните.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X