Мобилни Мрежи

Strategy Analytics: Щатските оператори пускат "маркетинг трикове" за 5G

Владимир Владков

Американските потребители са толкова объркани от маркетинг посланията на операторите за 5G, че една пета от тях смятат, че те вече разполагат с такива услуги, показва ново проучване на Strategy Analytics.

В цялата "война на думи" тон зададе гигантът AT&T, който в началото на годината обяви старта на своята инициатива ‘5GE’, като не закъсняха и посланията на маркетинг отделите на другите големи оператори в САЩ, давайки свръхобещания за 5G. Това обаче често играе лоша шега, защото намалява лоялността на потребителите.

Strategy Analytics: Щатските оператори пускат "маркетинг трикове" за 5G

© Strategy Analytics


Strategy Analytics е направила проучване сред голям брой мобилни потребители в САЩ, като повечето знаят едно-две неща за 5G, но 17% са убедени, че вече използват такива услуги. А точното съотношение би трябвало да е около 0,00017%. Още по-забавен елемент от проучването е, че потребителите с Apple устройства са по-сигурни, че са 5G потребители, въпреки че компанията все още не е навлязла на този пазар. И макар че всеки четвърти потребител в САЩ е посочил 5G като много важна функционалност, всеки пети не смята, че има нужда от 5G или предпочита да изчакат с покупката, докато предимствата на 5G бъдат доказани.

"Едно от най-големите предизвикателства, с които трябва да се справим, е потребителите да знаят с какво разполагат сега и как ще се възползват от 5G в бъдеще", коментира Пол Браун от Strategy Analytics. - Надеждната свързаност и гарантираното качество са ключови фактори, но потребителите не са готови да доплащат за бъдещи шансове на тази технология. OEM производителите трябва да намерят начин да стимулират проникването чрез демонстрация на реална потребност, която да се справя с реални проблеми на потребителите. Това няма да стане само с маркетинг трикове и "уау" фактори", допълва Браун.

"Освен лидерите Apple и Samsung, битката в сферата на 5G устройствата до голяма степен ще бъде в средния клас - смартфони с цена на дребно до 600 долара", добавя Кристофър Додж от Strategy Abnalytics. Според него, вълната от нови 5G участници от Китай, както и нови устройства на Nokia, биха могли да навредят на пазарния дял на марки като LG и Motorola, които са най-изложени на риск заради слабите намерения за повторна покупка в ерата 5G.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X