Операторски Технологии

GSMA смята, че ЕК е сбъркала при избора на технология за свързания автомобил

Владимир Владков

Битката за „душата“ на европейската индустрия за свързания автомобил се свежда до G5 срещу 5G и Европейската комисия току-що избра победителя.

ЕК прие нови правила, свързани с автоматизираната мобилност по пътищата на ЕС, които представляват одобрение на т.нар. кооперативни интелигентни транспортни системи (C-ITS). На пръв поглед това изглежда доста обща тема, но изглежда се отнася конкретно за набор от технологии, поддържани от ETSI, които включват стандарта за безжични комуникации с малък обхват ITS-G5, който използва 802.11p wifi, а не клетъчни мрежи.

„Това решение дава на производителите на автомобили, на операторите на пътища и други дългоочакваната правна сигурност, необходима за започване на широкомащабно внедряване на C-ITS услуги в Европа, като същевременно остава отворена за нови технологични и пазарни разработки“, заяви европейският комисар по мобилността и транспорта Виолета Булц. „Това ще допринесе значително за постигането на амбициите ни за пътна безопасност и е важен етап по пътя към свързаната и автоматизираната мобилност“, добави тя.

Търговска асоциация на мобилните оператори GSMA обаче не е убедена. Всъщност тя смята, че Европа прави сериозна грешка, като се насочва към тази технология, която не е базиран на клетъчни мрежи (това може да се очаква от такава организация).GSMA обаче твърди, че като избира грешния победител за технологията за свързаните превозни средства, ЕК пречи на цялостно развитието на 5G.

„Този законодателен акт разчита на пристрастен поглед към технологиите и възпрепятства иновациите, каза Афке Шаарт, вицепрезидент и ръководител за Европа в GSMA. - Ако ЕС остане на тази позиция, той ще остане изолиран в глобалната 5G надпревара и сериозно ще навреди на 5G инвестициите в Европа.“ Това са доста силни думи от Афке, но той все пак е експерт по лобиране.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X