Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Skip navigation

GSMA смята, че ЕК е сбъркала при избора на технология за свързания автомобил

Евромисията предпочитала технология, базирана на WiFi, a не на клетъчни мобилни мрежи
456 прочитания, 0

европейският комисар по мобилността и транспорта Виолета Булц. Снимка: Европейска комисия

Битката за „душата“ на европейската индустрия за свързания автомобил се свежда до G5 срещу 5G и Европейската комисия току-що избра победителя.

ЕК прие нови правила, свързани с автоматизираната мобилност по пътищата на ЕС, които представляват одобрение на т.нар. кооперативни интелигентни транспортни системи (C-ITS). На пръв поглед това изглежда доста обща тема, но изглежда се отнася конкретно за набор от технологии, поддържани от ETSI, които включват стандарта за безжични комуникации с малък обхват ITS-G5, който използва 802.11p wifi, а не клетъчни мрежи.

Прочетете още: GSMA притиска европейските регулатори да облекчат въвеждането на 5G

„Това решение дава на производителите на автомобили, на операторите на пътища и други дългоочакваната правна сигурност, необходима за започване на широкомащабно внедряване на C-ITS услуги в Европа, като същевременно остава отворена за нови технологични и пазарни разработки“, заяви европейският комисар по мобилността и транспорта Виолета Булц. „Това ще допринесе значително за постигането на амбициите ни за пътна безопасност и е важен етап по пътя към свързаната и автоматизираната мобилност“, добави тя.

Търговска асоциация на мобилните оператори GSMA обаче не е убедена. Всъщност тя смята, че Европа прави сериозна грешка, като се насочва към тази технология, която не е базиран на клетъчни мрежи (това може да се очаква от такава организация).GSMA обаче твърди, че като избира грешния победител за технологията за свързаните превозни средства, ЕК пречи на цялостно развитието на 5G.

„Този законодателен акт разчита на пристрастен поглед към технологиите и възпрепятства иновациите, каза Афке Шаарт, вицепрезидент и ръководител за Европа в GSMA. - Ако ЕС остане на тази позиция, той ще остане изолиран в глобалната 5G надпревара и сериозно ще навреди на 5G инвестициите в Европа.“ Това са доста силни думи от Афке, но той все пак е експерт по лобиране.

(14.03.2019)

КОМЕНТАРИ

Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"GSMA смята, че ЕК е сбъркала при избора на технология за свързания автомобил"



    

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2019 съгласно Oбщи условия за ползване | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки