Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Skip navigation

Oблачни решения за фирмите, специфични за бизнеса им

Networkworld България - брой 6, 2017 г. / Тема на броя
231 прочитания, 0

Росен Тончев, ИТ директор на Vivacom

В света на съвременния бизнес ИТ услугите имат сериозна роля. Респективно качеството и цената им е от все по-критично значение за успеха на дадена компания, независимо в каква сфера развива своята дейност. Поддръжката на ИТ инфраструктура е неизменна част от всяка по-голяма организация. Доскоро компаниите от определен мащаб нямаха друг избор, освен да поддържат стабилен ИТ отдел, който да се грижи за сървърите и друг хардуер. Навлизането на облачните услуги дава алтернативен подход, позволяващ, от една страна, да се постигне рентабилност на цената поради икономия от мащаба, а от друга страна, компанията да може да се фокусира и да насочи усилията си към основния си бизнес, който може и да е в различна от ИТ сферата.

Не е тайна, че информацията е в основата на дейността на всяка съвременна компания. И съответно всяка компания от среден и голям мащаб има нужда от сериозна ИТ инфраструктура – сървъри, системи за съхранение, мрежи. Създаването на такава инфраструктура обикновено върви и с отдел, който да се занимава с обслужването и поддръжката й. А поддръжката е сложна и изисква множество експерти с различни умения, които да бъдат на разположение в компанията денонощно, за да подсигурят успешното функциониране на инфраструктурата. И с времето колкото повече информационните технологии навлизат в ежедневието ни, толкова тези отдели стават все по-големи, а тяхната дейност – критична за целия бизнес. И в даден момент компаниите влагат огромни усилия, за да управляват системите си, вместо да са фокусирани върху бизнеса си. Навлизането на облачните услуги дава решение на този проблем, като предлага грижата за тези системи да се повери на друг и да се вземе цялостното решение за ИТ инфраструктура под наем. Целта е да се освободи дадена компания от необходимостта да се занимава с нетипични за нея дейности и да се съсредоточи върху основните си цели.

Прочетете още: ТУ-София и VIVACOM отново провеждат студентски курсове с практическа насоченост

Росен Тончев, ИТ директор на Vivacom

Има множество компании, които предлагат инфраструктурни услуги (IaaS). От една страна, това са познатите на всички гиганти в областта като Microsoft, Google, Amazon и Apple. От друга страна, вече и други локални компании се ориентират към предлагането на такива услуги като алтернатива или дори конкуренция на споменатите по–горе. Vivacom е една от тях. Стремим се към лидерската позиция в България, за което разчитаме на два модерни центъра за данни – един в Източна България и един в Западна, създавайки реална конкуренция на големите компании в локален мащаб.

Има няколко основни предимства, които Vivacom може да предложи на своите клиенти в сравнение с другите доставчици на облачни услуги:

На първо място бързодействието, което е в основата на всеки съвременен бизнес. Латентността на мрежата е в пъти по-ниска, когато физическото разстояние между потребителя и предоставената услуга е по-малко. Например, ако за клиент в България времето за отговор е от 1 до 3 милисекунди, за същата услуга например в Европа времето нараства до над 10 милисекунди. Това има особено значение за хибридни решения, където част от ИТ инфраструктурата е локално при клиента, а друга част е облачно решение.

Друго предимство е възможността за доставка на специфични решения според нуждите на клиента. Поради мащаба си големите компании - доставчици на облачни решения, разчитат на строго стандартизирани решения и възможността за предоставяне на услуги извън стандартните е силно ограничена. За разлика от тях Vivacom може да създава решения спрямо специфичните изисквания на клиентите си. Това е особено важно за средните и най-вече за големите корпоративни компании, чиито нужди, породени от особеностите на бизнеса им, често не влизат в рамките на стандартните предложения на доставчиците на облачни услуги. От една страна, разполагаме с нужните специалисти, за да предложим работещо решение, отговарящо на най-добрите световни практики в областта. А от друга страна, това, че сме местна компания, ни дава възможност да намалим чисто административните процеси и да сме по-гъвкави в предоставянето на решения според спецификите на клиента.

Предимство е и че обслужването и поддръжката са локални. Специалистите са тук, в същата часова зона и говорят български език. При възникване на проблем комуникацията е улеснена, връзката клиент - доставчик се осъществява много по-ефективно в сравнение с глобалните доставчици.

Още един плюс, който ни дава конкурентно предимство спрямо другите, е възможността за цялостно решение. Ползването на облачни услуги е свързано като със самата услуга, така и с достъпа до нея, който се осъществява чрез интернет доставчика. Vivacom като доставчик едновременно и на телеком, и на облачни услуги може да предостави цялостно решение. При възникване на проблем, независимо дали е в частта достъп или в самата услуга, клиентът има една точка за контакт, която му гарантира бързо решаване на проблема и достъпност на услугата.

Наред с тези предимства, които към момента успешно вече няколко години ни позиционират като един от лидерите на пазара на облачни услуги в региона, Vivacom продължава да инвестира в подобряването на своите услуги. Като една от значимите следващи стъпки е създаването на възможност за самообслужване (self service) с цел намаляване времето за доставка на услугата от момента на нейното поръчване до получаването й от клиента.

(21.12.2017)

КОМЕНТАРИ

Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Oблачни решения за фирмите, специфични за бизнеса им"



    

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 съгласно общи условия за ползване