Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Skip navigation

Телекомите най-сетне се сработват с OTT бизнеса

Networkworld България - брой 4, 2017 г. / Телеком услуги
229 прочитания, 0

Телекомуникационните оператори вече гледат на доставчиците на ОТТ услуги като възможност, а не като заплаха, показва ново проучване на Heavy Reading, финансирано от софтуерния разработчик Comarch.

Анкетирани са близо 120 доставчици на комуникационни услуги, от които 49% са т.нар. T1 оператори. 42 на сто от телекомите са избрали да си сътрудничат с ОТТ доставчици като Netflix и Whatsapp, включвайки техни услуги в свои пакетни предложения. 24 на сто от анектираните са решили да се конкурират с тези фирми, разработвайки свои собствени приложения. 18% са предпочели да се разнообразят своя бизнес чрез преобразуване в мултиплатформени доставчици за ОТТ. И накрая 14% от операторите са взели решение да се специализират, фокусирайки се върху качеството на услугите за клиентите, така че да запазят конкурентната си позиция.

Прочетете още: Анализите и изкуственият интелект променят рекламата и политиката

Водещите приоритети на телекомите

Участниците в анкетата са определи инвестициите в бизнес анализи и аналитични инструменти като свой основен инвестиционен приоритет през следващите 12 месеца. В списъка с приоритетни задачи, за които също са предвидени сериозни капиталови разходи, челно място заемат и системите за поддръжка на потребителското обслужване и операции.

„Базите с данни на телекомите са едни от най-богатите в света, като потребителите носят телефона със себе си навсякъде и го използват за редица дейности освен за обаждания, например за пазаруване, плащане на сметки, банкиране. Богатството от информация, която може да бъде извлечена от тези данни, е безценно за телекомите. Ето защо не е изненада, че те насочват голяма част от инвестициите си в бизнес анализи“, коментира маркетинг директорът на Comarch.

Телекомуникационните оператори се опитват също да спестят разходи, като засилват фокуса си върху автоматизацията на процесите и виртуализацията на мрежата. Проучването обаче показва, че те не мислят сериозно за инвестиции в DevOps като част от процеса за цялостната си цифрова трансформация.

На практика 11% от респондентите признават, че изобщо не притежават DevOps функции. От онези, които са внедрили DevOps, 39% са обявили, че то покрива само малка част от организацията им, докато редица други отдели „се противопоставят“ на подобни проекти.

„Голямата ирония на тази епоха, подвластна на смартфоните, е, че компаниите, които осигуряват свързаност на мобилните изчислителни устройства, все още използват много ръчни процеси в своята дейност, а от гледна точка на потребителите представляват по-скоро пречка, отколкото помощник при поръчване на услуги и решаването на проблеми, които пък най-често са резултат от човешка грешка при тези ръчни процеси“, обяснява Джеймс Кроушоу, старши анализатор в Heavy Reading.

Добрата новина за телекомите е, че те не са „по-зле“ от останалите отдавна установени традиционни индустрии по отношение на внедряването на автоматизацията и дигитализацията. Така че, вместо да сравняваме телекома с рекламен бизнес от типа на Google и Facebook, може би е по-честно да го сравняваме с местния доставчик на електроенергия, авиолиния, банка или търговска верига. В този контекст телекомите са доста по-осведомени и напреднали в цифровата трансформация“, допълва той.

 

Смесени планове за Големите данни

Респондентите в анкетата са разделени по отношение на въпроса какво правят с данните, които събират.

Двайсет и осем процента планират да използват данните за развитие на маркетинг и рекламни кампании. Двайсет и шест на сто вече си служат с данните, за да разберат по-добре своите потребители и не планират да ги осребрят повече. Двайсет на сто ще разчитат на данните, за да стартират услуги, свързани с местоположението на потребителя. 11% от анкетираните планират да продават доклади за поведението на потребителите на трети, външни страни, а още толкова смята да продават анонимизирани потребителски данни на трети страни.

В дългосрочен план телекомите имат намерение да използват своите данни за развитието на широк набор от приложения на самообслужване и да предоставят по-персонализирани оферти на потребителите.

 

Еволюция на мрежата

Цифровата трансформация и еволюцията на мрежата имат известно припокриване, като иновациите в областта на различните типове виртуализация носят голям потенциал да осигурят по-бързи реакции на всички отдели в телекомите. Проучването анализира кога компаниите смятат, че поне 50 на сто от техните операции и услуги ще бъдат прехвърлени в облака.

Една трета от анкетираните казват, че това ще се случи в следващите 3 години. Трийсет и седем на сто мислят, че времевият период ще е по-дълъг – от 3 до 5 години. Пет процента от телекомите признават, че този процес би отнел повече от 10 г.

Когато става дума за внедряване на виртуализация на мрежови функции и на програмно дефинирани мрежи (NFV/SDN), най-често цитираният проблем (от 35 на сто от респондентите) е интеграцията с досега използваните инструменти. Предизвикателства са също в „културно отношение“ (23%), включително облачно базиран инженеринг на мрежите, самите операции, а и доставчиците трябва да преосмислят внедряването на новите инструменти в облака.

(13.10.2017)

КОМЕНТАРИ

Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Телекомите най-сетне се сработват с OTT бизнеса"



    

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2017 съгласно общи условия за ползване