Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Skip navigation

Телевизията през 2025 според IDATE

3 сценария за навлизането на телевизията в ерата на личните медии, според IDATE
3391 прочитания, 0

Днес, когато Netflix раздрусва из основи класически модели за разпространение на видео, доклад на IDATE представя бъдещето на телевизията, анализиращ текущите промени в разпространението на ТВ съдържание. Той проучва динамичните промени в поведението на зрителите, както и на структурата на индустрията, предвижда как ще еволюират ролите на всеки от участниците в процеса, като дава прогнозни данни за глобалния ТВ пазар до 2025 г.

Според Жил Фонрейн, зам.-главен изпълнителен директор на IDATE и автор на доклада, казва, че „на телевизионната индустрия й се налага да се бори с голям фактор, променящ правилата на играта, каквото е индивидуалното гледане на съдържание. Тази промяна преобръща установения отдавна модел на масовите медии, но освен това отваря магистрала за нови бизнес модели и нов период на растеж.“

Персоналното гледане на ТВ представлява двойна възможност – за преобразуване на ТВ пазара за домакинствата в отделни персонални пазари, както и за капитализиране на промяната от масовото рекламиране към по-релевантни целенасочени реклами за конкретния зрител.

Нарастващата индивидуалност е част от „облачността“ на технологиите, която дава възможност за по-добро обслужване на мултимрежови и мултиапаратни поведения, както и на процеса по адаптиране на услугите, откривайки точното място между линейната телевизия и видеото по поръчка (VoD). По този начин се развиват също пазарите на SVoD (абонамент за VoD) и на електронна покупка на мултимедийно съдържание на самообслужване (electronic sell-through - EST).

IDATE е разработила 3 сценария, с които да опише и оцени потенциално влияние на тази драстична промяна на пазара на видео съдържание:

  • сценарий „Растеж“: „новата Златна ера“, в която нарастващата индивидуалност на ползването на видео и на Интернет достъпа води до създаване на пазар за отделни, персонални абонаменти. В този случай видеото (било то линейно или по заявка) ще се превърне в предпочитана среда за рекламодателите. В този случай Жил Фонтейн предвижда
  • сценарий „Стагнация“: „обичаен бизнес“, при който плановете за платена телевизия ще останат до голяма степен монолитни, а продуктите по заявка ще държат относителен малък дял. В същото време рекламните приходи на телевизиите ще пострадат от преместването на рекламодателите от линейната телевизия към уеб пространството;
  • негативен сценарий за „масовизиране“, характеризиращ се с ускорена миграция от платена към безплатна телевизия, като телевизиите ще изгубят своята значимост като рекламна медия

Трите сценария за развитие на ТВ/видео пазара, приложени към САЩ (в милиарди евро)


(12.09.2014)

КОМЕНТАРИ

Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Телевизията през 2025 според IDATE"



    

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2017 съгласно общи условия за ползване